onsdag 2 september 2009

Fröken Stök

Under natten har Nova iklätt sig sitt alter ego lilla fröken Stök och fått mig att springa i skytteltrafik mellan hennes och vårt rum. Första gången mistluren ljöd var klockan bara strax efter ett och jag hann inte mer än återvända till sängen förrän hon skrek igen. Och så vidare. Framåt fyra försökte hon inte ens somna om utan tjöt så snart nappen sattes tillbaka i munnen. Jag misstänker att problemet var en nästäppa som gjorde att hon inte kunde suga på nappen som hon ville, även om hon inte verkade ha några problem att andas. Så det var bara att ta upp henne, i med koksaltslösning och en halv vällingflaska och sedan tillbaka i sängen (jag fick assistans av A, min simultankapacitet är kass nattetid). Därefter sov hon till åtta utan att knysta.

Idag ser lilla fröken faktiskt något blank ut på ögonen och det finns vissa snörvel- och hosttendenser, så det kan vara förkylning på G. Men hoppas inte.

Igår åt jag och Nova lunch på stan med Em, som nu återgått till jobb efter semester, bröllop och skön långweekend i Prag. Hon verkade inte supersugen på att jobba och det förstår jag med tanke på att det var riktigt sommarväder och vi kunde äta långlunch ute i solen. Inte så pjåkigt den första september!

På vägen hem investerade jag i ännu en spikmatta så att jag och A slipper turas om att ligga på den befintliga om kvällarna. Nu kan vi ligga och läsa och dåsa till (spikmattor är ett effektivt preventivmedel) samtidigt på kvällarna, vilket kommer ge oss säkert 20 minuter extra sömn varje natt. Viktiga minutrar med en liten fröken Stök i rummet intill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar