måndag 7 september 2009

Roooosa tapet!

Jodå, vi funderar faktiskt på att sätta en rosa tapet i Novas rum. Ursprungligen hade jag tänkt mig något turkosaktigt, men det känns som att det räcker med två olika tapeter i den kulören i det här hemmet. Vi försöker hitta en tapet som är nästan enfärgad och omönstrad, i ett barnrum blir det tillräckligt med olika färger, material och mönster så vi föredrar att basen är hyfsat neutral. Då kanske man slipper få ett epileptiskt anfall när man går in där.

Det är tapeten Kaspar från Sandberg vi går och grunnar på. I rosa är den egentligen aningen för puttenuttig för min smak, men jag gillar verkligen mönstret med fantasifulla hus och träd (i verkligheten är den inte fullt så ljusrosa som på den här bilden utan lite mer dämpad). Principiellt är jag emot den här rosafixeringen på alla saker till småtjejer, men jag ska inte låta det få hindra mig vid de tillfällen jag vill ha något i den färgen. Det vore ju dumt.
Och jag tror att rosa kommer att bli bra som backdrop mot den turkos-rosa-röda tapeten i köket. Med en limegrön matta på golvet blir det förhoppningsvis inte så tjejigt. Thea har fått just en sådan matta till sitt rum, vi får se om vi köper en likadan eller om det blir någon annan variant.

Skulle det bli för rosafluffkvalmigt där inne får vi väl tapetsera om helt enkelt.

Bild:
http://www.sandbergab.se

2 kommentarer:

  1. den här då?
    http://tangletree-interiors.co.uk/wallpaper/brian-yates/pip/chinese-roses/chinese-rose-386032/

    helt underbar tapet :)
    stor kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är jättefin! Jag ska rådfråga dig nästa gång det är dags att tapetsera, du har ju koll på det här med tapeter... :-)

    SvaraRadera