lördag 5 september 2009

Ostbollen

I eftermiddag har vi gjort något som vi gör alldeles för sällan; tar en öl under en soft lördagslunch i stan. Det har nämligen varit en alldeles skönt obokad lördag och vi tog en promenad ner till stan (= drottninggatan) efter att Nova ätit sin lunch för att påbörja processen med att köpa förlovningsringar. Och apropå ringar, hur tusan ska man kunna bestämma sig?!! Idag har vi väl gjort en första bortsortering av vad vi tror att vi inte vill ha, men det kommer ta tid innan det sitter en ring på den här vänsterhanden, det säger jag bara.

Efter en halvtimme hos guldsmeden började jag klättra på väggarna och vi beslöt att det fick räcka för dagen. Efter det hittade vi en kompis (tillika min kollega) med flickvän på stället vi tänkt äta lunch på, de hade precis slagit sig ner med en varsin öl och vi gjorde dem sällskap. Restaurangen serverar typ tjeckisk mat och Fredrik rekommenderade varmt den friterade osten (!) så jag slog till på den medan A tog en schnitzel. Resultatet av några hekto ost, friterad klyftpotatis och majonnäs i magen, ovanpå det en öl och varm sol i ansiktet blir en mycket sömnig Annica. När vi kom hem vid 17-tiden var jag bara tvungen att lägga mig i sängen och blunda ett tag.

Jag var faktiskt lite trött efter gårdagen också så det var inte enbart ostbollen som tog knäcken på mig. Karin (och Tiina en sväng) var här igår kväll och fastän det inte blev så himla sent så hann jag dricka åtminstone ett glas vin för mycket för mitt eget bästa med tanke på att jag skulle ta Nova imorse. Förnuftiga jag beslutade mig då för att sitta uppe och vänta på att A skulle komma hem medan jag drack en massa vatten och parallelltittade på ett antal fantastiska filmer (bl a "Wild Things" med Matt Dillon, något av det sämsta som producerats). A kom hem vid ettsnåret så klockan blev säkert framåt två innan det var sovläge. Skönt nog sov Nova till åtta imorse.

A och Micke W har kollat på Sverige-Ungern ikväll och jag har lyssnat med ett halvt öra. Vi var väl inte överdrivet hungriga efter frityr-lunchen men har ändå lyckats få ner ett par tacos.
Det finns alltid rum för tacos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar