fredag 25 september 2009

Husarrest

Jag och Nova sitter i "husarrest" idag eftersom det ska komma en firma och sota skorstenarna i hela fastigheten. Sotarna måste komma in i de lägenheter som har en öppen spis "någon gång mellan 10 och 15". Alltså, ska det vara så jäkla svårt att planera lite mer i detalj?! Själv är jag ju mammaledig men folk i allmänhet har oftast inte möjlighet att gå omkring och mögla hemma fem timmar en vanlig arbetsdag för att någon ska komma och plasta in spisen 10 minuter.

Jag passar iallafall på att packa inför helgen, vi åker ut till stugan så snart A kommer hem från jobbet.

Igår kväll ringde mamma och det var en lättnad att få prata med henne själv istället för att få information via pappa. Hon lät medtagen såklart, men blödningarna var under kontroll och hon hade fått lämna intensiven. Det visade sig vara en halvliter blod i ena lungan och en blodpropp i den andra - inte undra på att hon hade svåra andningsproblem efter operationen. "Som att andas genom ett sugrör", enligt min mor. Så nu känner jag mig hyfsat lugn igen. Jag har liksom inte tänkt bli moderslös än på 30 år, minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar