söndag 20 september 2009

Spontan fredagafterwork och smarrig lördagmiddag

Helgen inleddes med en spontan-afterwork med Em. Hon ringde strax innan fyra och funderade på om jag var i närheten för en fika nånstans i stan, men jag tyckte det var bättre att hon kom hem till mig och fick ett glas vin istället. Em var nämligen utan in-ter-net och eftersom IT-konsulter är helt oanvändbara när de inte är uppkopplade så irrade hon omkring på fredageftermiddagen som ett litet spöke utan mål och mening i livet. Sagt och gjort, det blev ett glas vin och lite snacks och snack här hemma i soffan innan A kom hem och hon själv skulle hoppa på tåget för utemiddag hemma i Uppsala. Nova var för övrigt väldigt glad över att träffa Emma och sög fokuserat på hennes fingrar. Em lider av lätt slemfobi så det var nog en nyttig övning.

Efter det fortsatte jag och A med enklaste och godaste pastarätten Delizie till huvudrätt, Ben & Jerry's Cookie Dough till efterrätt och efter någon timmes slötittande på TV avslutades kvällen med ett varmt bad och lite kallt Riesling i glaset. Supersoft fredagkväll.

Igår var vi ute på stan i det fina vädret och fortsatte vår quest efter förlovningsringar. Vi börjar väl närma oss ett beslut angående vilka ringar vi vill ha, nu ska vi bara välja varifrån vi ska köpa dem. Vi tog en promenad ner till stan men tog bussen tillbaka och när vi hoppade av här på Fleminggatan fick jag den där läskiga "Oh no!"-känslan när jag insåg att jag lämnat påsen med dagens inköp någonstans längs dagens shoppingrutt. Som tur är var den kvar på senaste guldsmedsaffären. Phew. Vi köpte nämligen en ny matta till köket och det vore trist att slarva bort de hundralapparna sådär bara.

Lördagkvällen spenderades hos E&E, där det serverades vilt. Hjortstek med basilika- och koriandertäcke, kantarellsås och ugnsbakade rotfrukter minsann. Mumma. Dessutom kockade Elin till en fantastiskt god och enkel efterrätt; frysta blåbär med het citronkolasås. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar