måndag 21 september 2009

Sleepless in Kungsholmen

Klockan är 04:30 och jag sitter vid datorn medan jag väntar på att dottern ska somna om ordentligt. Faktum är att jag vaknade innan hon gjorde det.

Två saker som snurrade i mitt huvud i nattmörkret:
1. Vad tusan ska jag ta på mig i klädväg när jag ska in på kontoret imorgon (=idag)? På eftermiddagen har jag utvecklingssamtal med en av de konsulter jag är mentor för. Efter en graviditet och ett halvårs föräldraledighet har jag nada representabelt att dra på mig. Tror jag. Dags att gräva sig in i klädhögen.. jag har kanske en kavaj nånstans? Men byxor eller någon kjol som inte är i trikå? Nope.
2. Undrar om mina jordgubbar i Farmville (ett Facebook-spel jag precis börjat spela... ja, jag är datanörd) är mogna? De kanske ruttnar.

Helsjukt att sådana saker kan trigga min hjärna och göra mig sömnlös.

2 kommentarer:

  1. Halloj där, hittade in hit via FB, fick lov att ta en liten kik. Vilken trevlig blogg :-) Nåt måste man ju hitta på för att få en anledning till lite extra tid framför datorn även som föräldraledig, eller hur ;-)
    (takes one to know one..)

    Som jag känner igen den där känslan! Det positiva med den är dock att det är en så bra anledning till att få shoppa en massa. "men, förra året i oktober var jag ju gravid, klart jag måste få handla massa nytt nu när det känns kul". "Men nu när jag ska börja jobba är det ju en heeelt annan garderob, klart jag behöver detta. Mina jobbkläder är ju ÖVER ett år!".
    Argument som funkar på mig själv, om än inte på alla i min familj ;-)

    Ha så kul på jobbet. (fast ännu roligare när du kommer hem igen) Går säkert bra vad du än hittar att ha på dig.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa, jag kikar själv in på din blogg lite då och då... :-)

    I slutändan blev det jeans och kofta, funkade det också! Men det blir absolut shopping framöver...

    Kram A.

    SvaraRadera