onsdag 23 september 2009

Utan plastmojängen

BVC-tanterna skulle antagligen ge oss onda ögat för det här... men nu när Nova sitter stabilt, kryper obehindrat och nästan aldrig åker på näsan beslöt vi oss ikväll för att hon skulle få testa att bada utan plastmojängen till badställning hon hittills legat i. Istället har vi lagt in två halkskydd i badkaret. Nova ålade omkring som en liten fisk, om nu fiskar ålar, och överlag avlöpte äventyret väl även om lillan på sluttampen fick sig en kallsup (efter att ha försökt suga på sin badanka under vattnet... måste ha varit hjärncellerna hon fått från A som var aktiva då).


Mina utvecklingssamtal som jag skrivit om i föregående inlägg har gått bra och det är absolut inga konstigheter eller något jag funderat så mycket på egentligen, bara min hjärna som fått för sig att göra nattliga saltomortaler av någon outgrundlig anledning (A muttrar att sömnlösheten snarare beror på mitt dataspelande än något jobbrelaterat). Natten som varit har jag iallafall sovit bra, så förhoppningsvis var det bara något tillfälligt. Det har hänt förut.

Men i natt finns det nog ändå risk för hjärnloopar eftersom min kära lilla mor imorse drabbades av en del komplikationer efter en operation. Det har fått mig att gå med hjärtat i halsgropen idag och tänka en massa läskiga saker, obotlig pessimist som jag är. Nu verkar det tack och lov som att hon är något bättre och vi håller tummar och tår här hemma för att allt blir bra och att det inte uppstår några mer knasigheter. Puss på dig, mamma.

1 kommentar:

  1. Puss på dej också lilla gumman! Nu är jag hemma igen. Jag klarar väl inte nån löparrunda precis,men det gjorde jag ju inte förut heller. Puss puss!

    SvaraRadera