tisdag 29 september 2009

Shopping spree

Förutom att promenera och luncha med Åsa F har Nova och jag varit ute på shopping spree (jag hittade liksom inget bra svenskt ord) idag. Jag tänkte vara på tårna och köpa upp lite kläder i storlek 74 som jag tror att Nova kommer att kunna ha snart, om inte redan nu. Iallafall bodysarna (jisses vilken svengelska det blev i det här inlägget, men vad heter det annars...?).

Lindex hade 3 för 2-erbjudande på både över- och underdelar, så vi slog till på nedanstående samling. Body och mysbyxor är Novas dagliga uniform inomhus och det behövs verkligen ett gäng av båda eftersom ett ombyte håller max en dag. Och i så fall är de rätt snaskiga mot slutet av dagen.
Men jag saknar verkligen fina kläder med grönt i. De allra flesta gröna plagg är så tråkiga, tycker jag. Antagligen för att de ofta hänger på "killhyllorna" och matchas med bruna eller blå detaljer.


Sedan har jag funderat på det här med mössa och valet står mellan en Topline från Geggamoja eller en Beanie från Katvig. Nova Star har också fina mössor med bra passform. Som synes är randigt grejen, frågan är bara vilken färg det ska vara. Eftersom vi ännu inte har köpt Novas vinteroverall avvaktar jag med köpet av den varma mössan och har istället inhandlat den grå höstmössan (från eBBe) med en liten ficka i fotot ovan som ska hålla Novas huvud varmt i höstkylan... ovanligt neutralt för att vara mig.

Topline, Geggamoja
Bild www.geggamoja.com


Beanie, Katvig
Bild:
www.katvigbarnklader.se/

Men det är fantastiskt ändå att dagens huvudbry är vilken mössa jag ska köpa till dottern och inte pajade testmiljöer, försenade leverabler, bångstyriga styrgrupper och liknande problem som ingår i en IT-konsults jobbvardag. Fantastiskt men också litelite... händelselöst. Bäst dock att njuta så länge det varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar