fredag 27 november 2009

Jodå, vi lever

Efter min bloggtystnad under gårdagen har inte mindre än tre släktingar hört av sig och oroligt undrat hur vi mår, så jag vill bara deklarera att familjen fortfarande lever och har hälsan i behåll!

Det var fullt upp igår helt enkelt. Nova var feberfri igen efter sin post-vaccinations-dipp och vi var ute från innan lunch och kom inte hem förrän vid middagstid. Två av timmarna tillbringade jag och dottern på öppna förskolan och sen blev det en del shopping för mamman medan dottern sov i vagnen. Min garderob gapar nämligen tom (vilket sambon antagligen skulle skylla på att allt ligger huller om buller på hyllan istället för att hänga på galgarna, snarare än att det saknas kläder) och ropar desperat efter kärlek i form av några nya plagg. Det kan man ju inte bara ignorera.

På förmiddagen har jag dragit mitt lata arsle runt min vanliga runda längs Kungsholmsstrand. De nya löpskorna har ju blivit onödigt lite använda sedan jag köpte dem. Det var två månader sedan jag sprang senast och jisses vad det går utför. Då syftar jag inte på min löpstyrka i nedförsbackarna utan på det faktum att efter två månaders träningsuppehåll finns det inte mycket kvar av det flås jag faktiskt byggde upp under sommaren. Sen blir det liksom inte så mycket kontinuitet när man springer med bebis i barnvagn. Förutom att telefonen ringde två gånger så ska det stannas för att rätta till mössan, rätta till bebis, ta på vantarna, titta på ankorna etc. Det gav mig i och för sig en legitim ursäkt för att stanna nu och då. Inte helt fel med tanke på att det pep i bröstet redan efter den sträcka som jag normalt sett brukar se som "uppvärmning". Suck, man ska aldrig sluta träna när man väl har börjat. Eller kanske aldrig börja när man väl har slutat...?

Imorgon bitti, lagom till dotterns morgontuppis, sätter vi oss i bilen för att åka ner och hälsa på hennes farmor och farfar i Kolmården. Det var ett tag sen sist så det ska bli mysigt.
Men först fredagkväll och det blir nog en favorit i repris; hemmakväll med ett glas rött och något gott på tallriken. Idol på TV och kanskekanske blir det en härlig skräckfilm efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar