måndag 9 november 2009

Sen tupplur

Idag slant jag lite med sovrutinerna. Det började med att Nova vaknade efter bara en halvtimmes sömn på eftermiddagen, när hon normalt sover upp mot två timmar. Följaktligen var hon ganska trött framåt 16 och jag tänkte låta henne sova en kortis då. Det gick snett när jag själv la mig på sängen för att vila medan hon sov och vaknade först 1,5 timme senare när dottern ropade inifrån sitt rum.

Resultatet kan skådas nedan. Liten tjej som inte alls var trött när hennes normala sovtid inföll. Hon ville hellre sitta i soffan med mamma och titta på "Sveriges fulaste hem". Mer än två timmar senare fick vi henne äntligen i säng.


2 kommentarer:

  1. Lilla bilden: Vad mysig Nova ser ut med ett hårspänne som håller luggen på plats. Hur länge satt det kvar?

    SvaraRadera
  2. Det satt faktiskt kvar ända tills jag tog av det när hon skulle ta sin morgontupplur... men det var nog mer tur än ngt annat...

    SvaraRadera