söndag 15 november 2009

Helgrapport

Bandypuddingen i fredags var en trevlig historia. Nu blev det ju inte så mycket bandy för min del, jag och Nova stannade kvar medan resten gick på matchen, men desto mer pudding blev det när de kom tillbaka! Jag tog tre stora portioner, kompletta med mycket grädde och skivade bananer. Ingen skam i kroppen här inte. Och det var ju faktiskt min middag, mer eller mindre. Sedan bjöds det på whisky till efterrätt (Robin är värsta samlaren) och till och med jag som inte är någon älskare av drycken vågade mig på att smutta lite på ett glas.

Det är helt klart nyttigt att komma ur sin comfort zone lite nu och då och vänja Nova vid att somna någon annanstans än hemma i sin egen säng. Hon var glad och uppspelt över att vara på ett nytt ställe att upptäcka, men till slut slocknade hon i min famn framför Idol, ungefär en timme senare än hon brukar kojsa. Sedan vaknade hon vid halvtolvtiden och ville inte somna om. Då fick det räcka med socialt umgänge för föräldrarna och vi tog bussen hemåt.

Igår var vi värsta sjusovarfamiljen och sov till elva (jag och Nova var dock uppe en timma på morgonen). Resten av lördagen gick snabbt utan att vi ägnade den åt något särskilt. A beställde risotto och ädelostfylld kycklingfilé till middag och sedan tittade vi på "Die Hard 4.0" på TV, en film som borde ha klippts ned med åtminstone en halvtimme enades vi om. Säga vad man vill om Die Hard-filmerna, men man vet vad man får iallafall (= en hårdkokt Bruce Willis i hyfsat underhållande action).

Far och dotter har varit på Skansen idag i sällskap med Pelle och Olivia. Under tiden passade mamman på att göra roliga saker som hon har begränsad möjlighet att göra på vardagarna. Typ städa dotterns rum. Och dammsuga bort knastret på köksgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar