måndag 16 november 2009

Sömntrubbel

Jag hade problem med att sova på förnatten och Nova hade problem med att sova den senare delen av densamma. Ingen vidare kombination. Klockan var nämligen närmare halv tre innan jag lyckades komma till ro och sen vaknade dottern mindre än två timmar senare. För egen del vet jag inte vad problemet var, men i Novas fall var det nog snörvel i näsan i kombination med en orolig mage som gjorde att hon hade svårt att komma ner i djupsömn igen. Vid 5:30 var både jag och A uppe och det tog ett blöjbyte, en näsdusch och en vällingflaska innan lillan somnade om på riktigt igen. Just nu har jag med andra ord en lagom dos grus i ögonen och ska alldeles snart dyka ner i sängen igen för en tupplur. Nova har precis inlett sin.

På agendan idag står en promenad till kontoret för att byta telefon, helt plötsligt slutade ett par knappar att fungera och nu går den visst inte att ladda heller. Två väsentliga funktioner på en telefon, kan man tycka. Så i skrivande stund är jag telefonlös och det känns läskigt. Jag har en misstanke om att det är dottern som har slemmat sönder den, hon lyckades lägga beslag på den vid något tillfälle under helgen.

Sedan ska jag gå förbi en resebyrå och prata Thailandsresa också, bara för att få lite mer kött på benen innan vi köper biljetter. Så får vi se om det blir en bokning via resebyrå eller om vi bokar själv på nätet. Men först mer sömn till zombien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar