tisdag 3 november 2009

Pills or no pills?

På något underligt sätt lyckades jag och A ta oss i säng innan 22 igår. Det har inte hänt på flera månader.

Först tänkte jag att jag inte skulle ta något "knark", jag tar sällan ens en huvudvärkstablett om jag inte känner att det verkligen behövs. Det är bra att veta hur sjuk kroppen är och lite feber är bara bra för tillfrisknandet, resonerar jag för det mesta. Men sen insåg jag att det kan vara läge att se till att få en god natts sömn (så god den nu kan bli med bebis) och proppade i mig både huvudvärkstablett, nässpray och hostdämpande. Konstigt nog hade jag svårt att somna trots att jag borde ha varit svimfärdig av trötthet. Jag kanske var övertrött.

Men jag lyckades nog få nästan 8 timmars sömn inatt (och "bara" 3 springa-över-till-Novas-rum-och-plutta-i-nappen-tillfällen), så idag känns det bättre. Dottern var feberfri igår kväll redan.
Idag ska vi se till att ta oss ut i friska luften en sväng, det kan behövas.

1 kommentar:

  1. Ehh..? Friska luften? På Fleminggatan i Stockholm?

    SvaraRadera