lördag 31 oktober 2009

Helg med mamsen

Min mamma är som tidigare nämnts här i helgen för att göra mig och Nova sällskap medan A lever playboyliv i Madrid (= "tennisresa" med killkompisarna, jojo).


Frukost

Igår var mamsen på Aysel's på ansiktsbehandling och kom hem åtskilliga hundralappar fattigare men ett gäng produkter och ett par ögonbryn rikare. Ett par ÖGONBRYN. Mer än så får jag inte skriva för då gör hon mig arvslös. Krämerna lär bli dryga iallafall, vilket vi kunde konstatera under ett skrattanfall på toaletten när min kära mor hade stora problem med att överhuvudtaget få ut något ur sminkborttagningstuben.

Själv fick jag gå iväg och klippa mig på fredageftermiddagen. Det var ett halvår sen det var en sax i mitt hår sist så det var jätteskönt att få lite färg i barret och bli av med tuggummitopparna. Nova hade varit glad och nöjd under de 3 timmar jag var borta.  När jag kom hem hade mamma köpt en hoppgunga till Nova, toppen! Lillan fick sitta ett tag igår och verkade tycka att det var riktigt roligt fram till dess att jag var framme och pulade med hennes armar (= korkat), då blev hon istället förbannad. Idag gick det bättre.


Hej hopp

Annars passar jag och mamsen på att äta pasta och dricka rödvin, i torsdags blev det hemlagad bacon- och ädelostsås men igår slank jag ner till pizzerian runt hörnet och hämtade upp en pasta och en pizza. På vägen dit räknade jag antalet steg från dörr till dörr. 42 steg till pizzerian, det är lite lätt farligt för figuren faktiskt. Ikväll blir det räkfrossa istället.

Idag har även Novas farmor och farfar varit hit och sagt hej och fikat och passat Nova under två timmar när jag och mor gick ut för att försöka hitta ett par svarta byxor till henne.
Vi kom hem med en varsin mascara.


 Alla flickorna i ett något suddigt foto
(eller som Bo sa: "kan inte tan... hrrm, damerna sätta sig i soffan?")

 Sedan vore det ju konstigt om mamma var här utan att göra en städinsats och igår fick hon för sig att torka vårt golv:

"Har du ingen liten frottéhanduk som jag kan torka golvet för hand med istället, jag tycker inte att det blir riktigt rent med vanlig mopp."
Eh? Vårt golv blir nog överlyckligt att blötas med vilket som... det är inte direkt bortskämt. Men jag låter henne hållas. Idag har hon hunnit med att putsa fönstren, torka ur bestickslådan och i skrivande stund röjer hon runt i vårt skafferi...
Och Nova då? Hon sitter just nu på golvet och leker med en kabel. Alldeles salig.


2 kommentarer:

  1. Hmmm, har jag haft fel? Kanske är det mormor som Nova är lik!

    SvaraRadera
  2. vilken lyxhelg!!!!! bra med mammor!!kram från vässan

    SvaraRadera