onsdag 7 oktober 2009

Gröntungat monster

Igår var en sån där dag då jag fastnade i vinkelvolten och inte kom mig för att göra någonting alls (nåja, en laddning torsk med ägg- och dillsås till dottern lyckades jag åstadkomma). Jag blev kvar i mysbyxorna och både tänder och hår förblev oborstade. Needless to say gick jag inte heller utanför dörren i det tillståndet då jag ville bespara omvärlden från min något tilltufsade uppenbarelse.

Jag misstänker att den här totala lealösheten beror på att jag var ganska trött. Trots att vi gick och lade oss tidigt i måndags så somnade jag inte förrän efter tolv eftersom Nova stökade en halvtimme efter elva. Sedan fick hon för sig att vakna redan vid 6, lite täppt i näsan tror jag. Hela familjen tog därmed en tidig uppstigning.

Jag och Nova lallade alltså mest omkring här hemma och gjorde mest ingenting hela gårdagen. Det enda händelserika var väl att det dök upp ett litet gröntungat monster på Novas rum...

Igår kväll vaknade hon till vid 22 och fick då komma upp en stund för nässpray och en liten laddning välling. Efter det sov hon hela natten fram till tjugo i sju, så vi är båda piggare idag.

Onsdag idag och vi ska väl träffa Karolina och Sixten som vanligt på eftermiddagen. Får se om det blir promenix eller innelek eller kanske både och.

2 kommentarer:

  1. Rätta mej om jag har fel,men det ser ut som om nån har varit framme med en sax i Novas lugg?

    SvaraRadera
  2. Nä, du ser inte fel... vi var tvungna att kapa lite så att ungen kan se nåt... :-)

    SvaraRadera