tisdag 13 oktober 2009

Åka buss

Idag har jag och Nova tagit bussen ut till Bergshamra och lunchat och sagt hej till lite folk från mitt tidigare projekt.
Nova verkar gilla att åka buss. Hon blir alltid på glatt humör, skrattar ibland när bussen brummar iväg och flirtar med folk både till höger och vänster.

Extra söt är hon som sagt i sin rosa poncho, vilket fick en avstigande äldre dam att säga till mig (samtidigt som hon nickade lite nådigt som bara äldre damer kan göra):
- Det är så roligt att för en gångs skull få se en sån liten söt och väl klädd bebis.

Jag vet inte riktigt om hon menade att de flesta andra barn är halvfula eller att Nova hade fina kläder eller att hon var varmt klädd... jag bara log och hummade till svar. Sådär som man gör när man inte är helt säker på vad som menas men ändå känner att man borde le och säga något.

På vägen hem köpte vi en påse bullar och svängde förbi Karlbergsvägen för en fika med Elin och Thea. Thea är i den typiska MIN!-åldern (och det gäller allt från leksaker till mamma) så samvaron är väl inte alltid helt smärtfri. Men för det mesta - när Nova inte lägger beslag på Theas leksaker eller kommer för nära Elin - är Thea intresserad av Nova och kan vara gosig med henne också. Småtjejerna hade faktiskt ett kram- och pusskalas innan vi skulle gå, så det är bara att hoppas att alla luriga dagisbaciller hade annat för sig än att hoppa över från en dregglig mun till en annan just då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar