måndag 12 oktober 2009

Fröken Stök på besök

Det var ett tag sedan nu, men i natt hade vi fröken Stök på besök. Extra stökig var hon också.

M & M och deras knoddar Julia (3 månader) & Lukas (2 år) var hos oss på söndagmiddag igår och efter det såg jag och A den engelska versionen av Wallander på TV, så klockan blev i sedvanlig ordning närmare tolv innan det var godnatt för familjen Mysbyxa. Nova knoppade in vid 20.

Strax innan ett vaknade Nova och var väldigt upprörd, nappen hjälpte inte alls till en början utan jag fick ta upp och hålla henne ett tag innan hon lugnat ner sig. Sedan vaknade hon och skrek med ungefär 10 minuters mellanrum i över en timme och varje gång hade hon spottat ur nappen. Efter två tog jag in henne till vår säng och A gick upp och preppade en liten vällingportion. Men vi har nog gjort ett generalfel nånstans för vår dotter verkar inte alls tycka om att sova mellan oss. Brist på övning antagligen, hon har ju sedan dag fyra sovit i egen säng.

Nova verkade inte kunna komma till ro i vår säng så jag tog tillbaka henne till sin egen säng efter ett tag och lade mig själv på myshörnemadrassen i hennes rum istället. Vi somnade båda någon gång efter tre, om jag inte missminner mig. Innan jag slog upp ögonen imorse hann jag undra vad tusan som hade hänt, för min kropp bara smärtade i allmänhet och i ryggen i synnerhet. Sen insåg jag att jag hade tillbringat natten på en skumgummimadrass på golvet.
Det kändes snarare som att jag blivit överkörd av ett tåg.

I lördags fick vi äntligen ändan ur och beställde förlovningsringar (bara såhär tre månader efteråt...). Vi hade mer eller mindre bestämt oss för vad vi skulle ha, men på något underligt sätt gick vi därifrån och hade beställt en liten specialare till mig som är både bredare, högre och dyrare än vad vi hade tänkt från början. Men bättre det än tvärtom, eller hur?! ;-)

Bild: www.schalins.se

1 kommentar:

  1. Hej!
    Nja... generalfel vet jag inte om ni har gjort det är snarare som du skriver att det är ovant. Jag hade samma problem med Isa, hon sov oxå i egen säng direkt från början. Det är iofs väldigt skönt att dom är trygga i sin egen säng MEN gud vad jag önskade många "stök-nätter" att hon hade kunnat slappna av och somna i min säng! Men men... nu är min tös stoooor och sover gärna i mammas säng om tillfälle ges ;-)
    Kram S
    ps. väldigt fina ringar *tummen upp* ds

    SvaraRadera