fredag 16 oktober 2009

Barnfria kvällar

Den här veckan slår jag på stort och har två barnfria kvällar! Sambofria också, för den delen.

Igår smygstartade jag helgen genom att gå ut och äta tapas och dricka rödvin med två tjejkollegor. Den här gången var det restaurangen Mamas and Tapas på Scheelegatan vi besökte.
Domen: Mycket folk i en rätt trång, opretentiös men ändå mysig lokal. Sådär spanskt omysigt mysig liksom. Rätterna något billigare än på andra ställen, men å andra sidan var det betydligt mindre mat på faten så det jämnar nog ut sig. Maten var väl sådär. Sämst på bordet var de baconlindade getostrullarna. Två icke-getostsmakande klumpar inrullat i det fetaste bacon mitt öga skådat och min gom smakat. Bläh.
Ett annat irritationsmoment var att de tar betalt för "garderob" och det är inte så att man har något val om man vill hänga in sin jacka eller inte. Förvisso kostar den bara en tia, men det handlar om principen. Som vanlig restaurang tar man helt enkelt inte betalt för garderob, enligt min åsikt.
Så Mamas and Tapas kan man skippa, det finns bättre tapasställen i krokarna.

Ikväll tar jag tåget till Uppsala med ett gäng kompisar, vi ska på någon form av alumnigrej för den utbildning vi har läst. Det blir festligheter på Pollacksbacken som på den gamla goda tiden. Enda skillnaden är att vi är mer än 10 år äldre... och antagligen kommer det att kännas också. Speciellt imorgon, när jag vaknar på en soffa hos Em, gissningsvis med åtminstone lite vinsmälla. Kanske mycket till och med, huh.
(Ett tydligt tecken på att jag blivit 10 år äldre; att jag innan kvällen ens har börjat tänker på hur jag ska må imorgon...)

2 kommentarer:

  1. tja!
    hoppas att du har det skönt på barnledigheten... jag planerar för kommande äventyr! (samt vrider dygn på en skrikande unge)så jag vill tipsa dig om att de säljer ut resesängar för halvapriset på nätshoppen mammapappabarn. har precis beställt en.
    kram kram från vässan

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Tyvärr var jag lite sent ute (var ju i U-a och härjade igår), resesängarna var redan slut när jag kollade idag.

    Ja, hoppas att lillan inser sitt eget bästa och börjar lägga sig lite tidigare på kvällarna snart.

    Puss & kram

    SvaraRadera