måndag 5 oktober 2009

Tänder på G?

Jag var precis tvungen att gå och kolla om dottern lever. Prinsessan har nämligen sovit sedan halv sju igår kväll. Nu är klockan 8 på morgonen.

Jodå, hon ligger fortfarande och snusar och jag kan se de där små, små sugrörelserna om nappen. Så här länge brukar hon inte sova...? Förvisso tog hon aldrig någon eftermiddagstuppis igår så det är kanske den hon sover ikapp nu. Men det kan också vara för att det är tänder på G. Elin upptäckte i lördags att det känns lite vasst på ett ställe i överkäken så det kan vara dags för det nu. Jag har ju mest hållit koll på underkäken eftersom det verkar vanligast att de första tänderna ploppar upp där. Tji fick jag.

Helt säkra är vi inte än och Nova undrar antagligen varför vi helt plötsligt ska hålla på och sticka fingrarna i munnen på henne.
Men vad i....? Ska ni in med era snaskfingrar i min mun nu igen??!!
Så säger hon inte förstås, men jag kan lova att hon tänker det. Hon har blivit en mästare på att göra huvudfinter och det märks att hon blir irriterad på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar