torsdag 22 oktober 2009

Åttamånaderskontroll

... var det igår och lillan växer fortfarande precis som hon ska, inga konstigheter. 8,06 kg tung och 70 cm lång. Jag rapporterade att hon kryper och har börjat resa sig mot saker. Helena frågade om Nova jollrade tvåstavigt och det gör hon ju också.
Mest när hon är missnöjd...

Sen kommenterar Helena alltid att Nova har sån frisk och fin hudton och det är ju bra (men lite lustigt att hon säger det varje gång, undrar om hon ser många bebisar som inte har det eller om det är hennes standardfras helt enkelt...?)

Sedan passade jag på att fråga om vaccinationer inför en eventuell Asienresa och vad som gäller kring svininfluensan. Barn under 3 vaccineras ju i nuläget inte mot svinis, även om hon trodde att man på sikt kommer att vaccinera bebisar från 6 månaders ålder. Hon tyckte dock att både jag och A ska vaccinera oss, ny sändning inkommer om någon vecka. Ja, jag vet inte jag. Det kanske är bra att vi vaccinerar oss för Novas skull, för min egen är jag inte speciellt orolig.

Tydligen är det inte helt ovanligt att man känner sig hängig efter att ha vaccinerat sig, om man ska tro kvällstidningarna, så A deklarerade att han minsann inte kommer att ta någon spruta innan nästa helgs tennisresa med grabbarna iallafall... Roger that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar