onsdag 17 mars 2010

Phu Chaweng

Att åka upp till Phu Chaweng strax innan solnedgången igår var inte en av våra bättre idéer, kan jag väl säga med facit i hand. Förvisso får man en fantastisk utsikt över Chaweng i kvällning, men att sitta i ett rackigt träbygge på en bergssluttning i mörkret, med myggorna som enda sällskap, kunde vi nog ha klarat oss utan.

Vår servitör hade antagligen första dagen på jobbet (eller inte, man vet inte så noga här i Thailand. Folket är ytterst vänligt men de saknar oftast all känsla för service och logistik) och jag fick inte ens min mat, beställningen hade visst kommit bort. Som tur var hade vi beställt vårrullar som ”förrätt” (de kom efter huvudrätten, surprise!) så jag kunde äta mig mätt hur som helst. Anledningen till att vi åkte dit var just utsikten och att vi hade hört att de ska ha riktigt bra thaimat. Stället är säkert värt ett besök dagtid och den mat som väl serverades var det inget fel på (förutom Ls lime shake som verkade vara någon form av sportdryck).

Nova var ytterst irriterad över att vi höll i henne och ville helst inte sitta i min eller As famn utan mycket hellre gå på upptäcktsfärd på det rangliga golvet. Räcket runt omkring bestod av en enkelt träslå typ 4 dm upp från golvet och med flera meters fallhöjd där under verkade det bäst att hålla hårt i en arg och sprattlande dotter...

 

 
Utsikt från middagsbordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar