fredag 12 mars 2010

Hällregn

Tidigt (typ 7:30 :) igår morse  vaknade jag av regn mot taket. Sådant där öronbedövande hällregn som det bara kan vara på sådana här ställen. Det dröjde inte länge förrän strömmen gick och det monotona surrandet från ACn upphörde. Ganska snabbt blev det betydligt varmare än de behagliga 24 grader vi brukar sova i och i samma veva vaknade en trött dotter. Hela dagen var det mulet och regnade i omgångar. Men ganska skönt som omväxling till solen och värmen.

Idag är det sol genom dis och nu i helgen ska solen skina igen enligt Hanna, som antagligen är den enda som intresserar sig för väderleksrapporten eftersom hon är här på kortare tid. Vi andra tar vädret för dagen…

Novas ”språk” har ändrats bara senaste veckan får jag för mig. Det är en hel del nya läten och sammansättningar av ljud. Dotterns nya favoritord är ”neejjjj”. Detta ord upprepas hela tiden, med olika grader av bestämdhet. När hon är riktigt obstinat blir det ”nejjnejjnejjnejjj”. Men ”mamma” och ”pappa” får vi fortfarande knappt höra. Sedan har dottern lärt sig att suga sugrör också!
Tänderna i överkäken verkar vålla henne lite mer besvär idag och igår. Hon har fått både Bonjela och Alvedon om vartannat.

Ikväll är det återigen Girls Night Out! Idag firar vi att det är fredag och att Hanna fyller år imorgon. Som förberedelse ligger Breezern på kylning och jag har fått en ansiktsbehandling och manikyr på förmiddagen. Nu sitter jag med kokosolja i håret (vilket antagligen är ett riskabelt experiment med tanke på att jag ska ut ikväll…) och inväntar duschdags. Killarna ska vara hemma med knoddarna och spela kort. De har fått leka av sig tidigare på dagen istället med att hyra jetskis. Fast de kallar det tydligen för ”träning”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar