tisdag 2 februari 2010

Västeråspartaj

I helgen har det varit full rulle. Emma & Henke var här och käkade middag efter jobbet i fredags och jag passade på att tömma frysen och bjöd på norrländskt - älgfärsbiffar, murkelstuvning (egenplockade minsann), pressad potatis, ärtor och rårörda lingon. Till efterrätt en köpe-Schwarzwaldtårta som ockuperat en stor del av översta frysfacket någon månad nu.

Vid lunch i lördags anlände svärföräldrarna för att sitta barnvakt medan jag och A hoppade på tåget till Västerås för att gå på en fest som Jonas och Lillis anordnade. J & L spontangifte sig tidigare i höst, fick barn några dagar efter det och ska snart iväg på långresa så det var en fest för att fira allt möjligt. Jonas arbetade dessutom sin sista dag innan pappaledigheten i fredags och nu hägrar 11 månaders ledighet, varav de 5 första med hela familjen i bland annat Asien. Bara det, liksom!

J & L hade hyrt en mysig lokal i centrala Västerås som var inredd som en båt och där det fanns både bubbelpool och bastu. Vi hängde mest i det orientaliska rummet med låga bord och mjuka mattor på golvet. De mjuka mattorna lockade mig och Kicki att köra några yogaövningar framåt kvällen. Det var nämligen ett bra tag sedan jag yogade senast och Kicki har nyligen blivit yogafrälst så vi var bara tvungna att utbyta lite erfarenheter.
Note to self: nä, yogaposer efter X antal glas vin är ingen bra idé. Speciellt inte huvudstående varianter du inte har gjort på två år. Det var enbart tur att det inte blev något ryggbrott och det kan vi tacka den mjuka mattan för...

Vi fick vara kvar i lokalen till 01, men partajet var såklart inte slut då. Det gamla Uppsalagänget bangar ju sällan en efterfest (trots att vi nu är närmare 35 än 20 och de flesta har barn - vi har blivit äldre men knappast visare) och eftersom vi var nästan 10 stycken som bodde på samma hotell, inklusive J & L, blev det såklart musik och spontandans på Freds rum efteråt. Inte förrän framåt 03:30  var det godnatt. Det var således ett ganska trött gäng som samlades för att äta hotellfrukost följande dag. Men humöret var ändå på topp efter en kul gårdagkväll!

Vid lunch var vi tillbaka i Stockholm igen till en glad och nöjd dotter. Allting hade gått bra medan farmor och farfar barnvaktade, inga ledsna miner överhuvudtaget och Nova hade sovit hela natten. Det är verkligen jätteskönt att hon blivit mer stabil i sin sovning nu. Även om jag oftast inte har några problem med att somna om efter att hon vaknat till och skrikit efter nappen så blir ju sömnkvaliteten så mycket bättre om jag slipper springa över till hennes rum ett par gånger per natt. Det handlar nog både om att hon sover djupare och att hon blivit bättre på att hitta och stoppa in nappen på egen hand.

Sedan har jag faktiskt dragit mig iväg och tränat två gånger sedan i torsdags, kors i taket! Min handled känns äntligen okej nog för att palla styrkeövningarna, även om den värker lite ibland. Men hjälp vad jobbigt det är att göra armhävningar om man inte gjort några på typ 1,5 år... det blev inga på tårna direkt, om jag säger så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar