fredag 26 februari 2010

Långpromenad och miljöfestival

Jag och Lillis utnyttjade våra apostlahästar väl och gick nog uppåt en mil igår. Vi började med en powerwalk fram och tillbaka längs Chaweng beach på förmiddagen medan killarna tog med sig småtjejerna till en restaurang i stan för att heja på Sverige i kvartsfinalen i hockey.

Efteråt svalkade vi av oss i poolen, softade på våra terrasser, åt lunch och njöt av några barnfria timmar innan vi tog en promenad in till stan och anslöt resten av familjen. Därefter fortsatte vi alla promenerandet genom att gå ända bort till Chaweng Noi, en liten strandremsa söder om huvudstranden, där det igår och ikväll hålls festligheter med svenska artister, bl a Timbuktu, Sahara Hotnights, Promoe och en massa olika DJs. Festivalen går under namnet Re:Earth och konsertintäkterna går till att stödja lokala miljöprojekt.

Vi hängde nere på stranden ett par timmar, åt middag och sen tog jag och L en taxi hem med tjejerna och killarna gick in på själva festivalområdet. Väl hemma satt vi och surrade ett tag på terrassen och avnjöt en Bacardi Breezer i värmen innan det var dags att kojsa. A och J ramlade in framåt halv tre efter att ha sett Timbuktu uppträda. A fick sedan sova ut imorse, jag och L ser nämligen fram emot en ”girls night out” snart och då gäller det att ha bäddat bra inför det...

Nova gillar tyvärr inte det här med hörselskydd
utan sliter av dem så fort hon får dem på sig


Sen har jag glömt att skriva om resans första (och förhoppningsvis enda) spindelincident som vi hade härom kvällen. När jag skulle lägga Nova satt det en feting på väggen intill hennes säng. Alltså, inget sånt där handflatestort, lurvigt monster, men klart mycket kralligare än en riktigt stor svensk vargspindel. Brrr. A fick rycka in med tofflan i högsta hugg. Det är nämligen han som hanterar spindlarna. Eventuella kackerlackor är det jag som tar livet av.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att det var den enda spindeln i Thailand! Huuu!! Men förmodligen inte!(suck)

    SvaraRadera