tisdag 23 februari 2010

Brasiliansk köttbuffé

Killarna hade något av en "baby day off" under gårdagen. Först tränade de på förmiddagen (L hittade ett fitness room som hör till en annan resort för några dagar sedan) och sedan drog de iväg till en bar i stan för att kolla på hockeymatchen mellan Sverige och Finland som gick vid lunchtid. Tanken var väl att jag och L skulle komma efter ganska omgående, men med barn blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Först skulle den ena sova och sen den andra och så var det matning och sen blev vi hungriga och vips var klockan halv tre helt plötsligt. Då lyckades vi i alla fall få med oss småtjejerna i vagnarna och gick längs stranden in till stan, ett inte helt osvettigt projekt i eftermiddagsvärmen. Vi mötte upp killarna vid "Topz", som är en supermarket. Jag hade siktet inställt på att hitta barnmat till Nova och lyckades köpa upp mig på ett gäng "Heinz"-burkar. Det är det enda barnmatsmärket vi sett här på ön och förutom fruktpuréer och mindre burkar finns matburkarna tyvärr bara i två smaker. Men dottern överlever nog. Bra att ha de dagar då den mat vi äter inte faller henne i smaken, jag vill gärna att hon får i sig åtminstone ett riktigt mål mat per dag. När det var avklarat hade vi lite mellis- och blöjbytepaus innan killarna fick gå och ta en drink i en poolbar medan jag och L tog med oss tjejerna på vidare barnmatsjakt. Ingen lycka på den fronten så vi tog en fotmassage istället.


Dagarna måste gå fortare här än hemma, för sedan var det plötsligt kväll och vi beslutade oss för att gå och äta på brasilianska Zico´s, där servitörerna går runt med nygrillat kött av olika slag och där det fanns en stor salladsbuffé och olika sideorders som pommes frites och potatisgratäng.
Jag kände mig som en svettlurk och var väl inte direkt klädd för tjusig middag i min strandskjorta och bikini, men det var bara att gilla läget.

Barnstolar!

Maten var väl inte riktigt värd de 800 Baht det kostade per person om man betänker att den summan (ca 170 kr) räcker till typ en veckas thaimiddagar, men de hade iallafall goda Caipirinha... och en väldigt tjusig sambadansös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar