fredag 11 december 2009

Duracellkaninen på äventyr i förorten

Även onsdagen spenderade vi i Lillis och Heddas sällskap. Först blev det lunch på "ett litet kök" (eller vad nu restaurangen som låg i anslutning till R.O.O.M, som nu är nedlagt, heter...?) med en höggravid Maria. Hon fick gissningsvis sår i öronen och kalla fötter angående det här med barn när hon utsattes för mitt och Ls barnpratande i två timmars tid... Jag & L som på fullt allvar trodde att vi inte skulle gå in i mammapsykosen. Helt fel.

Framåt eftermiddagen tog vi barnvagnarna och promenerade upp till Vasastan och hängde med Elin och Thea fram tills killarna kom från jobbet vid 18:30.  A var dock på julbord med sitt jobb.
Sedan blev det glögg, pepparkakor, god middag och något glas vin. Mycket trevligt sådär mitt i veckan. Nova ville dock icke sova i Theas säng när mamman tyckte att det var dags för det. Det fanns alldeles för mycket spännande att titta på. Istället härjade hon omkring som en dopad Duracellkanin ända till det var dags för oss att gå vid 21:30. Som förväntat blev även natten stökig, det händer ibland när hon är övertrött, och jag fick tillbringa halva natten på disktrasan inne på hennes rum. Men jag fick åtminstone sova till 9, alltid nåt.


Elin och Hedda


Tripp Trapp Trull - Hedda 4 månader, Nova 10 månader och Thea snart 2 år

På torsdag eftermiddag var vi på äventyr i förorten! Eller nåja, Kistagallerian kanske inte räknas dit? Det var iallafall premiärturen med tunnelbanan för Nova när vi åkte ut för att julshoppa med A efter att han slutat jobba för dagen. Och några julklappar lyckades vi faktiskt införskaffa innan vi tyckte att det var hög tid för dottern att få komma hem och sova i sin egen säng.


Middag i foodcourten. Nova använder majskroken som telefon.


Majskrokar är det bästa som finns!

Idag hade vi en playdate inbokad med Karolina och Sigge, men tyvärr vaknade K med en förkylning imorse så vi ställde in. Nog bäst att undvika färska baciller, jag har mindre lust än vanligt att jag och/eller Nova blir sjuka just nu.

Ikväll ska jag få gå julfest med jobbet! I full cowboymundering dessutom... Yeeeehaaaa!

1 kommentar:

  1. Alltid trevligt att följa era förehavanden..

    SvaraRadera