onsdag 16 december 2009

10-månaderskontroll

Igår var jag och Nova på 10-månaderskontroll på BVC. Allt såg bra ut även om dottern blankt vägrade att hålla en kloss i vardera handen (de ville kolla att hon kan koordinera händerna och slå ihop klossarna). Det räckte så bra med en kloss, tyckte hon och totalignorerade den andra klossen som Helena höll fram. Men barnläkaren verkade nöja sig med att Nova klappar händerna ibland, det är ju samma rörelse. Det känns också att lillan blivit tyngre; hon är nu 8,45 kg tung och 72,5 cm lång.

Efter det stack jag iväg och åt lunch med min chef medan A kom hem och tog hand om Nova och jobbade hemifrån på eftermiddagen. När han dragit till tennisen kom Em hit och käkade middag och sällskapade med mig och Nova.

¨
Emma ser fullständigt avslappnad ut,
trots att hon har ett dreggelmonster i famnen


Imorse fick jag äntligen tag på den husläkare som bvc-Helena rekommenderat att jag skulle prata vaccinationer inför Asien med, så nu har vi diskuterat fram ett schema för dotterns sista svinflunsa-dos, vaccination mot Hepatit A och B, sista sprutan i det ordinarie programmet samt vaccination mot mässling/röda hund/påssjuka som Nova kommer att få tidigare än normalt. Imorgon ska jag ringa Helena och boka tider.

När Nova sovit färdigt sin eftermiddagstuppis ska vi ta en promenad till Elin och Thea för lite lek och fika. Det lär ta sin lilla tid att gå dit eftersom det faktiskt är snö i Stockholm idag! Plogbilarna har haft bråda tider på morgonkvisten, men det är fortfarande ganska knöligt underlag för vår icke-terränggående barnvagn. Hur som helst är det faktiskt trevligt med lite vitt såhär i juletid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar