söndag 20 december 2009

Bakarbrödernas glöggbjudning

Bakarbrödernas traditionella glöggbjudning vid Djurgårdsbrunn till förmån för SOS Barnbyar gick av stapeln nu på eftermiddagen. Både släkt, vänner och förbipasserande söndagsflanörer var välkomna att dricka glögg och äta hembakta lussebullar. Och så fick man lägga en slant i bössan om man ville. En och annan julsång sjöngs också, som vanligt hellre än bra.
Vädrets makter verkade till en början vara mot bagarpojkarna, men morgonens yviga snöfall avtog lämpligt nog framåt 13-tiden när glöggningen skulle starta. Sedan ljusnade det och blev en riktigt fin vinterdag i slutändan. Termometern på fönstret här i stan visade på -2, men jag misstänker att det var något kallare ute på Djurgården. Jag frös iallafall om fötterna efter en halvtimme.
Men det gör jag å andra sidan när det är plusgrader också.








Nova a.k.a "kokongen"

Efter det lilla evenemanget var Novas farfar, farmor, faster och kusiner här för en tidig julklappsdelning eftersom vi åker till Norrland över jul och kusinerna firar med sin pappa i år.
Det var mysigt och Nova fick fina presenter (vi vuxna skulle inte byta klappar men på något sätt lyckades jag ändå spela mina kort rätt, för nu sitter jag här med nya ugnsvantar och en cool hemstickad mössa, toppen).

Nu är både jag och A stentrötta efter en lång dag med mycket frisk luft och barnstoj. Jisses, vad mycket ljud det kan komma från tre små tjejer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar