lördag 25 juli 2009

En halv chokladkaka är en vink från ödet

Jag och Novis är ensamma på Vätö idag (så ensamma vi nu kan vara i ett sommarstugeområde, vill säga). A & Emil är på svensexa i Uppsala och Elin & Thea har också åkt dit, för att hälsa på Elins mamma.

Vi har haft det bra hittills, om man bortser från ett mindre raseriutbrott från Novas sida när jag ville att hon skulle äta gröt istället för mjölk till "middag". Det blev mjölk.

Jag har aldrig sovit här ute utan A tidigare, men det ska väl gå bra. Min fantasi är ju av det livligare slaget så jag ska försöka låta bli att titta på "Exorcisten" på TV klockan 23. Ända sedan igår har jag också tänkt att jag ska ha en vit kväll ikväll, utan så mycket som en droppe vin. Det enda flytande jag tänkt inta var grönt te.

Men då såg jag att Sara lämnat lite mörk choklad från när hon var här. Och mörk choklad blir så mycket godare om man smuttar på ett glas rött till (till eventuella tråkmånsar som nu lite snusförnuftigt tänker att hon kan ju faktiskt avstå från både choklad och vin, så säger jag bara: Nä. Det kan jag faktiskt inte. Att hitta en halv chokladkaka är en vink från ödet.).
Men Exorcisten tänker jag iallafall låta bli att se. Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Jag är också gräsänka ikväll. Martin har följt grabbarna till Kälen på dans. Skönt med en egen tv-kväll,räkor,kex och brieost. Dock utan vin.

    SvaraRadera