onsdag 8 juli 2009

Shoppingfobi

Jag, Lillis och Elin passade igår på att ha några barnfria timmar och åkte in till Norrtälje för lite shopping och lunch.

Jag är verkligen en sällsynt usel shoppare. Jag drabbas oftast av ryggont och tunnelseende så fort jag går in i en klädbutik. Att stå i provrummet är bara så tråååkigt och jag kommer på allehanda ursäkter för att inte ens gå in där.
- "Oj, jag blev visst lite hungrig... ska vi gå och äta lunch nu?"
eller
- "Vilken lång kö det var till kassan..."
eller
- "Hmm... det där får jag nog fundera på."
Helt obegåvad i konsten att shoppa, med andra ord.

För det mesta kommer jag hem efter en shoppingrunda med ett par strumpor eller trosor och inget annat i påsen.
Därför är det jättebra för mig att gå på stan med Elin, som borde ha "professionell shoppare" tryckt på visitkortet. Mest grejer köper jag när hon går före och helt enkelt plockar ut braiga saker.
- En sån här fleecetröja använde Thea jättemycket, den blir perfekt för Nova till hösten.
- Titta här, den där söta bodyn vi tittade på förut är på halva priset nu!
Om det inte vore för Elin skulle vår dotter antagligen få gå halvnaken.

Inte särskilt förvånande blev skörden igår alltså mest grejer till Nova och det enda som hittade ner i shoppingbagen till mig själv var just... trosor. Det behövs dock. Sedan graviditeten har min garderob formligen invaderats av gargantiska mammatrosor och det är hög tid att uppdatera trosparken med några plagg som inte täcker typ en tredjedel av kroppen.

Och det kanske går åt rätt håll med min shoppingfobi för när jag kom hem hade jag inte bara ett par utan, håll i er nu, hela tre par underbyxor med mig! Wow. Det finns hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar