söndag 26 juli 2009

Korkat?

Tidig söndagmorgon, jag och dottern myser i sängen. Jag såg att sista SMSet från A på svensexa kom ungefär en timme innan jag klev upp med Nova imorse. Undrar just hur pigg han kommer att vara idag? Perfekt för honom ju att få åka och köpa grejer på IKEA (ny diskbänk till stugan ska införskaffas) på vägen tillbaka till Vätö! Det är preciiis det man är sugen på att göra när man är bakis och trött. Hehe.

Eftersom Nova slocknade vid 19 igår och var alldeles för trött för att få i sig sin sista mjölkflaska var det inte särskilt förvånande att hon vaknade vid 5:30. Efter matning och lite lek vilar hon nu med Margot medan jag gör research kring att göra egen barnmat. Hittade en bra sajt så nu känner jag mig peppad att ställa mig framför grytorna! http://www.egenbarnmat.se/


Nova sover ju alltid i sin egen säng så det är ett medvetet drag att för en gångs skull låta henne sova bredvid mig nu på morgonen, bara så att vi båda ska vänja oss vid det också. Jag har inte tänkt att det ska bli någon vana men vill gärna att det ska funka att sova tillsammans om det finns behov av det någon gång ibland. Vet inte om det är smart eller korkat? I värsta fall får hon blodad tand och vill bara sova i vår säng.
Jaja, nu är det iallafall dags för tupplur för mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar