fredag 17 juli 2009

Fem månader

Vår lilla prinsessa blev fem månader idag, helt galet vad fort tiden har gått. Jag tittade igenom lite foton och filmer härom dagen och då blev det rätt tydligt hur mycket det är som händer de här första månaderna. Se här bara vilket litet knyte hon var i början, endast tre dagar gammal.

Det är fantastiskt coolt att barn utvecklas så snabbt. Nova förvånar oss så gott som dagligen med att helt plötsligt göra nya saker som vi aldrig sett henne göra tidigare. Bara senaste veckan har hon lärt sig att rulla från rygg till mage, sätta sig upp när hon halvligger i babysittern, sträcka sig efter saker hon vill ha (t ex skeden när man matar henne) och ta tag i mitt huvud för att ge mig en "puss" (= en öppen mun som trycks mot min mun eller kind. Har jag tur är den hyfsat torr eller bara dregglig. Har jag otur är den kräkig eller matig.). Dessutom har hon börjat skrynkla ihop sitt lilla ansikte och fnysa när hon är glad. A hävdar bestämt att det där skrynklandet kommer från mig. Humm...? Det kan jag varken bekräfta eller dementera.

Igår kom As syster Sara ut för att stanna över helgen, småtjejerna är med sin pappa i Spanien. Själva åker vi upp till de norrländska skogarna imorgon, men Sara stannar kvar och vaktar stugan och njuter av tystnaden. Idag blev det båttur till KnappKarlsson för lunch i det vackra vädret. A hade en utläggning om att det var så svårt att lägga till med icke-båtkunnigt folk (= Sara och jag), men det blev visst inga problem med det trots allt...
Väl tillbaka på eftermiddagen fick Nova bada utomhus, vilket hon verkade tycka var mysigt.


Imorgon blir det bilresa halva dagen upp till Novas mormor och morfar. Det ska bli spännande att se hur det gillas av dottern.

1 kommentar:

  1. Åh,vad vi längtar och väntar! Kör försiktigt!

    SvaraRadera