måndag 6 juli 2009

Middag på KnappKarlsson

Igår kväll tog la familia - som den är veckan är komplett i och med att Jonas och Lillis är här - båten över till KnappKarlsson för att äta tidig middag. Stället är supermysigt med bra priser och jag ville så gärna tycka att maten också var god för att upplevelsen skulle bli fullkomlig, men jag måste erkänna att jag blev lite besviken på rätterna. Kycklingburgaren hade för distinkt smak av kryddnejlika och detsamma sa L & J om linsfalafeln, i det fallet var det för mycket ingefära. Min fisksoppa var istället för gräddig och med en bismak av något jag inte helt och hållet gillar, det kan ha varit kummin eller fänkål.

Men sammantaget (tänk lugn båttur, sjökrog alldeles vid havet, varm och skön kvällssol, ett glas kallt rosé och trevligt sällskap) var det en toppenkväll ändå och vi kommer absolut att åka tillbaka dit, det finns fler rätter på menyn att prova på...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar