tisdag 14 juli 2009

Besök, vändning, möhippa & förlovning

Dottern är för rolig. Jag har avvaktat med fruktpuréer för att få henne att äta potatis, morot och andra rotfrukter innan hon får smaka på söta saker och hon har gladeligen ätit allt jag har gett henne. Ibland är det rena rama attacken på skeden. Så igår var det dags för Nova att smaka banan för första gången. Jag har fått för mig att alla barn fullkomligt älskar banan. Inte lillan dock. För första gången sedan hon började äta smakportioner gav hon oss uuuäääk-vad-tusan-är-det-ni-stoppar-i-min-mun?!-minen. Det var lite oväntat. I förmiddags gick det något bättre, men hon är inte helt övertygad om att banan är ätbart än.

Förra veckan var jag ovanligt busybusy och det blev inte mycket bloggande då. Här kommer därför en liten foto- och filmsummering av veckan som gått.

Tisdag: Pelle, Jessica och Olivia hälsade på oss och sov över till onsdag.



Nova sover gott i vagnen under båtturen...

... medan Olivia tar en tupplur på förarplats.

Torsdag: Dottern vände sig från rygg till mage för första gången.


Lördag: Min kompis Emmas möhippa gick av stapeln. A och Nova var nere hos Novas farmor och farfar i Kolmården fredag till söndag så jag var "singel" hela helgen. Tyvärr kunde jag inte njuta av ostörd sömn någon av nätterna... jag var uppe tidigt på lördagen och vaknade lätt bakis 7:30 på söndag morgon. Jag var hur som helst tacksam över att inte behöva underhålla bebis då. Emma var mer än bara lätt bakis och klockan blev framåt två innan blivande fru Lagercrantz lyckades masa sig ur vår bäddsoffa.

Möhippekickoff med bubbel och jordgubbar i Kungsträdgården

Trekamp med Segway

Pannkakslunch i Kronobergsparken

Cheerleading

Sist men inte minst så firade jag och A femårsdag i veckan. Helt ur det blå (iallafall för mig) fick min luriga pojkvän för sig att fria. Det första ordet som kom ur min mun var inte ett "ja" utan snarare "knäppskalle" om jag inte missminner mig, men efter att ha kommit över den första chocken lyckades jag haspla ur mig något mer passande. Förlovningsringar ska vi titta på efter semestern. Tills vidare har A placerat en "fyra för 19:-"-ring från H&M på min vänstra hand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar