onsdag 22 juli 2009

Om natten

Det var "min" natt i natt. Det vill säga att jag tar hand om eventuella Nova-uppvak medan A trynar gott med sina öronproppar. Igår kom vi inte i säng förrän efter tolv, det var alldeles för många dåliga filmer på TV som jag bara var tvungen att se. Vad sägs om "Dracula III: The Legacy"? Låter väl som en höjdarrulle? Nähänä.

02:02
Nova gruffar, får nappen och somnar om innan hon ens vaknat till. Ouch, redan? Normalt sett brukar hon inte sakna nappen förrän framåt 5.

03:34
Nova gruffar igen. Hummar, smajlar och vill icke somna om.
Himla unge, så här brukar du inte göra?! Mamma vill sova, vakna får du göra på pappas nätter.
En mjölkflaska och blöjbyte löser problemet, men det tar åtminstone 30 minuter innan jag kravlar tillbaka till sängen igen.

04:28
PIP.
Men vad fan...?!
PIP.
Jodå, batteriet i min mammas och pappas brandvarnare har tagit slut. Så bra, jag höll ju på att bli alldeles för utvilad där ett tag.

1 kommentar:

  1. Hej där! Nu har jag hittat din blogg och hänger med:-) Pp

    SvaraRadera