onsdag 15 april 2009

Peppar, peppar

Igår pratade jag och A om att vi är lyckligt lottade som får sova på nätterna. Nova har de senaste veckorna somnat kring kl 22, därefter vaknat en enda gång vid fem-sex tiden för blöjbyte och matning och sedan somnat om till niosnåret. Vi konstaterade också att vi alltid har kunnat gå och lägga oss när vi själva vill det på kvällen, utan att behöva sitta uppe och vyssja henne.

Därefter glömde vi uppenbarligen säga "ta i trä", "peppar, peppar", eller vad det nu är man säger för att undvika olycka, för samma kväll vägrar den lilla illbattingen att somna. Först någon gång efter 24 och efter X antal matningar och blöjbyten behagade fröken stök att sova. Jaja, då sover hon säkert till framåt sju eller åtta, tänkte jag hoppfullt utan att veta att jag skulle ha petat in ett "och" istället för "eller" i den meningen. Först vaknade hon nämligen 04:30 och var hungrig, andra gången vaknade hon kl 7 med en bajsblöja av storlek XXL och sedan vaknade hon kl 8 och var hungrig igen. Suck.

Nu ligger hon på golvet bland sina leksaker och börjar äntligen visa tecken på trötthet, men så här vid tio känner jag att det är lite för sent för min del att gå och knyta mig igen. Rackarunge.


(Japp, det är en duschflaska som skymtar i bakgrunden. Blå och fin och spännande att titta på.)

1 kommentar:

  1. Lilla fröken stöks mor var också stökig när hon var baby. Aptiten har Nova kanske efter sin mormor?

    SvaraRadera