fredag 17 april 2009

BVC besök #6

... var inbokat kl 10 imorse och som vanligt var det lite stressigt att komma iväg. Det sista jag skulle göra var att byta blöjor på Nova (typ 7 minuter innan vi skulle vara där) och då var hon så klart "in the making", vilket inte gav mig något annat val än att snällt vänta tills lilla damen hade stånkat färdigt på skötbordet. Lätt frustrerande när man är sen.

Några minuter efter utsatt tid anlände vi till BVC och jag kan rapportera att hon nu mäter 57 cm och väger 4540 gram, mer eller mindre på normalkurvan. Viktökningen har också planat ut lite om man jämför med förra gången, vilket nog kan vara bra. Det räcker med EN extra haka liksom.

Helena lånade ut en folder om "När barnet ska sova" som jag ska lusläsa under dagen. Nova vill fortsatt inte sova förrän framåt 23, när vi alla går och lägger oss, och det vore bra att få henne i säng lite tidigare än så. Jag har försökt tala om för henne att hon är en bebis och att bebisar inte ska vara uppe så sent, men hon lyssnar inte på det örat.

4 kommentarer:

  1. Men hallå! Ursäkta mig!
    ...Och varför skulle detta barn vara så olik mamman som alltid har varit en riktig kvällshäxa????

    SvaraRadera
  2. Nä, det är väl det som är problemet antar jag... :)

    SvaraRadera
  3. Jesus Christ vad den ungen är lik sin far!

    SvaraRadera
  4. Supernanny-boken rekommenderas skarpt till nyblivna föräldrar! :-)

    SvaraRadera