torsdag 2 april 2009

Bomben

Med hänvisning till föregående bajsinlägg kan jag bara upplysa om att bomben briserade imorse. Och blöjan hade inte en chans trots att vi i förebyggande syfte gått upp en storlek inför det som oundvikligen komma skulle. Skadans omfattning? Låt mig uttrycka det så här; det krävdes två personer och duschning i badkaret för att få den lilla bajsmaskinen ren igen... samt sanering av sängkläder, pyjamas och skötbordsunderlägg. Jag tror ni förstår resten.

Nova avslutade sedan sin insats med att kissa på vardagsrumsgolvet när jag gick omkring med henne insvept i en handduk efter tvättningen. Hon såg väldigt nöjd ut. Tack för den.

Igår eftermiddag jobbade A hemifrån och tog hand om lillan medan jag var hos frisören. Ytterst välbehövligt eftersom jag inte klippt mig sedan september och efter massivt håravfall före och i början av graviditeten har nu lockarna börjat växa ut så sakteliga. Detta var första gången på 6 veckor som jag och Nova var mer än 50 meter från varandra. Lite konstigt kändes det allt, men oj vad skönt det var att få lite egentid, sitta i en varm hårmoj, läsa en skvallerblaska, bli serverad chai-te och allmänt ompysslad. Jag somnade nästan.

När jag kom hem tupplurade Nova över A's axel och verkade inte ens ha noterat att mamma varit borta 3 timmar. Jag och A har försökt att dela så gott det går på tröstande, matande och lekande så att hon ska känna sig lika trygg med oss båda två och hittills verkar det uppenbarligen fungera.

För övrigt skulle dottern också behöva lite styling. Hon har lätt Stockholms flottigaste frilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar