söndag 12 april 2009

Påskhelg

Påsk! Jag är rätt kass på det här med pynt när det gäller högtider, så det enda påskiga hos oss blev en bukett blandade tulpaner och lite finchoklad som påskgodis till A (för övrigt uppätet samma kväll, heeelt oväntat...). Det är inte viljan som saknas, det är framförhållningen. Och antagligen det faktum att alla otroliga tjusiga äggkartongskycklingar tillverkade i lågstadiet är kvar hos mina föräldrar, lyckos dem. Jag gjorde faktiskt en ansats att införskaffa påskris, men eftersom jag i vanlig ordning var sent ute fanns bara svarta fjädrar kvar. Eftersom det var påskkänsla jag var ute efter och inte en fjäderboa, blev det inget ris.

Igår fick vi härlig påsklunch med äggmålning hos A's Novas faster Sara. Kusinerna och farfar och farmor var också där såklart. Bosse och Åsa var nyss hemkomna från Spanien och hade med sig presenter till alla, så det var lilla julafton. Vår smått asociala dotter sov sig igenom större delen av lunchen och vaknade lagom till kaffet som intogs på altanen. Aprilvädret visade sig från sin allra bästa sida, babywatch-termometern visade på runt 20 grader i skuggan! Jennifer tog till och med en barfotapromenix, ett tilltag som nog inte var helt sanktionerat av mamma...


Jag och A hade planer på att åka till stugan på Vätö lördag till söndag, men beslutade oss istället för att stanna på hemmaplan och fixa med lägenheten resten av helgen. Den har nämligen en benägenhet att bli stökig och vi hoppas att det beror på att vi ännu inte har all förvaring och annat på plats. Både jag och A har dock en läskig aning om att kaoset snarare beror av att jag saknar ordningsgener, min kära mor vägrade uppenbarligen släppa ifrån sig några sådana. Själv är hon uppe och städar klockan 5 varje morgon så det hade nog varit bra om jag fått åtminstone ett par, lite mer balans för oss båda liksom.

Innan besöket på det stora blågula varuhuset råkade vi dock spendera två frukosttimmar i solen på Sandy's... ... och efter IKEA var klockan så pass mycket att dagen inte direkt resulterade i mindre kaos i lägenheten. Vi fick två lampor som vi inte gillade färgen på och ett par extra kassar som fortfarande står i vår redan trånga hall. Hmm, det är svårt det här med ordning. Men jag har gott hopp om morgondagen!

2 kommentarer:

  1. Jaa,lilla gumman,jag gjorde nog mina tappra försök att lära dej ett och annat vad det gäller ordning och reda.Tyvärr,så lyckades jag nog inte.Men du har andra kvaliteer!
    Kram från mor.

    SvaraRadera
  2. Det lilla stjärnskottets, dvs Novas farmor och farfar uppskattade storligen att få fira påskafton tillsammans med Nova och hennes föräldrar och det i faster Saras och kusinernas snart f.d. boning. Mycket trevligt!!Med anledning av den fina badbilden kan vi påminna om att Novas far redan i mycket späd ålder var en riktig bad(d)are - och trivdes bäst under vattnet!
    Kram från Åsa o Bosse

    SvaraRadera