tisdag 14 april 2009

Fjärde gången gillt

... och jag och Maria lyckades äntligen få till vår barnvagnsdejt efter att hon och hennes familj drabbats av dubbla halsflussattacker och ett vattenkoppsutbrott tidigare planerade tillfällen. De har haft det lite kämpigt på senaste tiden med andra ord.

Imorse var därför både jag och Nova påklädda och hade ätit frukost vid 10-tiden, vilket inte hör till vanligheterna direkt. Jag och Maria tog våra tjejer en runda kring Kungsholmen och sen blev det tidig lunch vid inredningsbutiken R.O.O.M, där det ligger en barnvagnsvänlig restaurang i anslutning till själva butiken. Det måste ha varit åtminstone 10 barnvagnssällskap där inne, blandat med lunchande businessfolk. Restaurangen har till och med micro där man kan värma mat själv, toppen! Det är lustigt vad jag i dagsläget kan bli nöjd över saker som jag för ett halvår sedan struntade högaktningsfullt i. "Barnvagnsvänlig" var för övrigt ett ord som inte ens ingick i min vokabulär då.

Maria tyckte att jag såg väldigt piffig ut i kappa och klänning eftersom hon själv kom stegande från Söder i jeans och gore tex-jacka. Jag förklarade torrt att klänningar/kjolar och leggings är det enda som passar sedan juni och att min kappa håller på att sönderfalla i atomer (det är mer hål än foder i fodret...) men att jag inte har kommit mig för att köpa någon ny.

Jag provade faktiskt mina före-graviditeten-jeans för någon vecka sedan (förvisso är jag lite tveksam till att jag nånsin har kunnat pressa mig ner i dem) och nu undrar jag var mitt tyg tagit vägen? Hallå, det saknas ju flera centimetrar i midjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar