onsdag 17 april 2013

Dagens målbild

Min kära mor var gullig och lämnade ett Groupon-presentkort på 90 minuters fotbehandling till mig när hon var här nere och hälsade på sist. Den är inbokad klockan 17 i eftermiddag. Så gissa om det är dagens självlysande målbild denna dag då jag har båda barnen hemma, ett berg av tvätt i vardagsrummet och köket ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig?
Nova hostade rätt mycket inatt och jag och Ante tyckte att det nog vore bra för henne att ha en vilodag hemma. Vilodag för Nova är inte ekvivalent med vilodag för mig, om man säger så.

Någonting annat mamma lämnade efter sig var en klippning för Nova, också en Groupon-grej. Vi var på salong FamilyPoint här i närheten i måndags och utnyttjade den. Personalen var vänlig och proffsig och det fanns både en TV med tecknad film och en frisörstol i form av en bil, vilket alldeles säkert underlättar när man klipper barn. Dit kommer vi nog att återvända, speciellt som det ligger bekvämt nära. Tack till mormodern!

Nöjd liten bilförare

En något kortare och mer uppklippt frisyr på dottern blir bra eftersom hon mest har håret utsläppt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar