onsdag 10 juni 2009

Städsugen

Idag har jag en gladare och piggare liten tjej här hemma, men nu är det vädret som visar sig från sin allra ocharmigaste sida istället. Min lilla mammagrupp Karolina är ändå bortrest i veckan, så det gör inte så mycket att det inte är promenadväder. Jag och Nova stannar nog bara inne och myser och pysslar och städar lite idag. Ja, ni läste rätt. Städar. Jag har känt mig lite städsugen nu på morgonkvisten (mamma gör förmodligen ett kors i taket nu). Det trodde jag aldrig skulle hända. Jag vet inte riktigt exakt vad det är jag ska städa, men det lär inte finnas brist på sådant som behöver tvättas, torkas eller plockas med i den här lägenheten.

Jag passar på att publicera det här inlägget så snabbt jag bara kan, då har jag iallafall fått skriva att jag har en ambition att städa. Det där lilla ordet förekommer ju inte så ofta i den här bloggen annars. Men det börjar inte så bra. Redan nu när jag börjar närma mig slutet av inlägget känner jag att jag inte är jättesugen på att ta fram dammsugaren längre.

1 kommentar:

  1. Nu har det gått några timmar sen inlägget kom in. Hur blev det med städningen? Gick städlusten över eller blev det nåt gjort?

    SvaraRadera