onsdag 3 juni 2009

Nya leksaker

Tråkväder har det varit idag. Grå himmel, 10 grader och regnskvättar. För att muntra upp oss gick jag och Nova ut och köpte en liten leksak till henne. Det blev någon sorts gungande hundliknande grej som visade sig låta förfärligt. Men Nova verkar tycka att den är rolig.

En annan ny favorit är en liten turkos elefant med orangea plastöron, vilken för övrigt har förvärvats på ett oärligt sätt. Jag råkade nämligen "snatta" den när vi besökte IKEA igår. Hrrmm.
Vi åkte dit efter A kommit hem från jobbet för att köpa en del saker till stugan; lådstomme, spjälsäng, jalusier med mera. Eftersom Nova satt i bilstolen i kundvagnen gav jag henne elefanten att leka med och sen glömde jag så klart bort den när vi stod i kassan. Jag har inte tjuvat något sedan jag var typ fem och snodde en dumleklubba som jag gömde hemma i tvättkorgen (vilket ju var lite pinsamt eftersom det var mammas affär).
Å andra sidan har herr Kamprad tjänat tillräckligt med pengar på mig för att kunna bjussa på en liten mjukiselefant, tycker jag.

A är borta på jobb och sover på hotell inatt, så vi är ensamma hemma i kväll. Dottern fick ett bad och slocknade sedan prick åtta med nappflaskan i munnen.

Pruttan gör annars inte skäl för sitt smeknamn idag. Ingenting har kommit ut där bak. Normalt sett kan man nästan ställa klockan efter hennes morgonleverans, men så icke idag.
Hon kanske sparar sig så att pappa får en rejäl blöja att byta när han väl kommer hem?

2 kommentarer:

  1. Jaså minsann! Här kommer det fram saker! Och för att Nova ska kunna leka med elefanten,utan att föräldrarna blir påminda om på vilket sätt den har förvärvats,så förväntar jag mej att den betalas vid nästa besök på IKEA! Aja baja!

    SvaraRadera
  2. Aj, då! Och jag som har valt dig till gudmor för min son och som sådan ska man ju vara en förebild. Hoppas han inte läser den här bloggen....

    SvaraRadera