tisdag 16 juni 2009

Det här med övningar

Jag har inte varit direkt flitig med barnvagnsjoggandet, men idag tog jag faktiskt en springtur längs Kungsholms strand innan lunch. Tredje rundan sedan premiären för lika många veckor sedan.

Nova tycker att det är fantastiskt roligt när vi ligger på hennes filt och jag gör magövningar efteråt. Tyvärr finner inte jag det fullt lika roande, men med tanke på att mitt mittparti bäst karaktäriseras av ord som "skumgummi" och "svampig" sedan graviditeten (och det var ju inte direkt något sexpack av muskler innan heller) är det ett nödvändigt ont att stärka musklerna med sit-ups och liknande kroppsböjningar. Men ååå så tråkigt!
Överlag är det här med övningar bara så trist, oavsett vad det gäller. Jag vill helst bara vara bra direkt liksom.
Tålamod är inte min starka sida.

Svettlurk och kräklurk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar