fredag 5 juni 2009

Jojo

Jag är en jojo. En mänsklig nappisättar-jojo.
Det är ingen överdrift när jag säger att jag halvsovande sprang över till dotterns rum och satte tillbaka nappen minst 20 gånger under natten. Nova var vaken vid klockan 3, 5 och 6 och spottade ut nappen sisådär 7-8 gånger med några minuters mellanrum vid de tillfällena. Varpå hon ylade tills nappen var inne i hennes lilla mun igen. Jippi. Då var det helt plötsligt inte lika praktiskt att dottern flyttat till eget rum längre.

Förvisso lärde jag mig att jag inte behöver ha BabyWatchen påslagen på nätterna - tro mig, jag hör Nova genom väggarna ändå - men jag hoppas innerligt att denna natt var ett sällsynt undantag. Hon har ju sovit så bra hittills? Om detta är en trend så får hon nog flytta tillbaka till vårt sovrum igen. Eller så kanske vi kan köpa en robotarm för hemmabruk? En sån där mackapär läkare har för att utföra operationer på distans. En sån vore bra.
Då kan jag sätta tillbaka hennes napp medan jag ligger kvar i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar