söndag 14 juni 2009

Regn, regn och åter regn

Internätet var visst "trasigt" när vi var ute i stugan i helgen, så vi fick klara oss utan uppkoppling i två hela dagar. Det är hårda bud för en sån inbiten datanörd som jag. Och stackars A har inte kunnat surfa på vare sig Marca eller As eller någon annan livsnödvändig sajt för spansk fotboll. Till råga på allt så har det varit stugsäsongens hittills två regnigaste dagar. Det har strilat, duggat och spöregnat om vartannat ända sedan vi kom ut i fredags kväll tills vi åkte därifrån igår eftermiddag.
Men om man köper en stuga i Dyvik på Vätö kan ska man väl vara glad att det inte regnar oftare än det har gjort.

Nu backar jag till förra veckan med en liten kuggfråga...
Hur vet man att Novas två söta kusiner har varit på besök?

Svar: det är små plastpärlor på golvet i hela lägenheten efteråt.

Jennifer och Josephine var nämligen här en stund efter fritids i torsdags och det är kul att se hur roligt Nova tycker det är när de kommer på besök. Hon skrattade jättemycket när tjejerna lekte med henne. Jag försökte köra samma trick dagen därpå, men då var det inte alls lika uppskattat. Dottern körde bara sin uttråkade men-vad-håller-du-på-med-egentligen?-min när jag rasslade med leksaken på samma sätt som Josephine hade gjort.

Medan A hade händerna fulla med tre små tjejer passade jag på att gå ut och äta middag med Hanna. Det var ljuvligt att få sätta sig på restaurang, ta ett glas rosé i kvällssolen och koppla av utan bebis ett tag. Jag hade till och med klackar på mig för första gången sedan typ oktober. Så jag var iallafall avslappnad - även om mina fötter var något missnöjda - när jag kom hem och trampade på plastpärlor.

Efter det försvann finvädret och resten av helgen har det som sagt regnat på oss ute i stugan. Vi bestämde oss därför att åka från Vätö redan efter lunch igår och istället ta en sväng förbi Pär & Erica som precis har flyttat in i sitt nybyggda hus på Skarpö, utanför Vaxholm. Skarpö är en riktigt idyllisk skärgårdsö (antagligen mer idyllisk när inte regnet står som spön i backen, misstänker jag) som man bara når med bilfärja och huset kommer att bli superfint. De har ritat det helt själva. I nuläget återstår det dock en del pyssel även om huset är fullt beboeligt. För tapeter, fönsterfoder och väggar på övervåningen är ju bara sånt där lull-lull som kan komma senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar