lördag 6 juni 2009

Nationaldagen

Man vänjer sig vid mycket när man har fått barn.
Jag, som vid ett tillfälle faktiskt kräktes när jag såg en man snyta sig (i och för sig var detta på ett badhus och det var i vattnet han snöt sig, inte speciellt fräscht), har blivit en aning mer härdad vid kontakten med allehanda kroppsutsöndringar.

Konversation med A under dagen (jag håller dottern framåtriktad i famnen och känner något varmt rinna på armen och ner på benet, men utan att se vad det är):
- Hmm, jag tror hon kräktes på mig.
- Nä, det var bara slem.
- Jaha.
Och så var det inget mer med det.

Nationaldagen har familjen Mysbyxa firat med att vara på landet och pyssla i stugan.
Nova har fått en riktig sängplats, A har monterat en ny lådstomme där det gamla kylskåpet tidigare stod och fyra jalusier har kommit på plats för att hålla stugan något svalare under varma sommardagar.

En sänghimmel måste ju en liten prinsessa ha.
Tanken är att den också ska fungera som myggnät.


A bygger lådstomme.


Jalusier.

Vädret har varit fint idag, men illkallt. 9 grader i början av juni är inte så mycket att hurra för. Vi hoppas på lite värme imorgon eftersom gräset är i desperat behov av klippning.
Annars måste vi ta med oss macheten för att överhuvudtaget ta oss fram till stugan nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar