lördag 2 maj 2009

Valborgshelg

Valborg firades traditionsenligt med kompisgänget från Uppsala. Dock har det dygnslånga festandet med sillunch, champagnegalopp och nationsutgång bytts ut mot betydligt lugnare parkhäng och grillning. Min kursare H, som normalt sett bor i Malmö men för tillfället precis blivit hobby-08a och ska jobba i Stockholm ett tag, konstaterade att mycket har förändrats sedan hon flyttade söderut. Helt sant, numera har våra festglada killkompisar en snorig unge på armen istället för ett ölflak.
Det blev en trevlig eftermiddag/kväll i parken även om vädret kunde ha fått vara varmare.

Valborgsgrillning i Vasaparken

Till 1a maj hade temperaturen stigit och jag och A ägnade 3 timmar åt att äta brunch i solen på P & Ps terrass i Sollentuna innan vi drog vidare ut till stugan.

A har varit motorsågsmacho i helgen och sågat saker... se bildbevis nedan. Själv har jag gått loss med krattan och kommit till insikt om att jag nog ärvt någon skruvad ordningsgen från min mor trots allt. Jag är lite smått besatt av att kratta bland mossa och blåbärsris. Med andra ord kammar jag skogen. Det ska vara ordning i naturen, basta! Det hade såklart varit mer praktiskt om jag t ex tyckte att det var fantastiskt kul att diska eller tvätta...

A med sågkompisen.

Vi befarade ett tag att Nova skaffat sig en dygnsrytm på 48 timmar. Hon började med att sova mer eller mindre hela fredagen men på lördagen ville hon inte alls tupplura, hon blundade till med halvöppna ögon någon halvtimme ibland bara, till sina föräldrars frustration. Men som den lilla ängel hon är sov hon sedan gott mellan 22 och 9, så vi fick en rejäl sovmorgon imorse. Helt underbart. Idag verkar allt vara tillbaka till det normala, några timmars tupplur mitt på dagen och så somnade hon vid 21.

Som grande finale på helgen har jag och A äntligen fått tummen ur och skickat in deklarationen, hela 26 timmar innan deadline i år. Det tar sig. Jag bara undrar varför det ska vara så attans svårt att göra det någon vecka tidigare?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar