onsdag 13 maj 2009

Lilla mammagruppen

Idag sov jag och Nova ända till 10:30, efter matning vid 5 och ett "nästan uppvaknande" vid 7:30 när någon visst glömt sin mobiltelefon på köksbänken och alarmet drog igång. Jag nämner inga namn, men det börjar på "A" och slutar på "nders".
Nova vaknade till av oväsendet och grymtade lite, men somnade om igen. Phew.
Det var skönt med en rejäl sovmorgon, både hon och jag var rätt trötta efter igår då hon var uppe från 6 och endast sov kortare perioder under dagen.

Gårdagens bristfälliga sömn har lillan med råge tagit igen idag. Förutom att sova till halv elva har hon trynat gott i vagnen under de tre timmar jag träffat mammagruppen. Eller, det är faktiskt inte så mycket till grupp, de senaste gångerna har det bara varit jag och en annan tjej som dykt upp på våra onsdagspromenader. I och för sig var vi bara fem stycken från början, varav en tjej aldrig varit med och en annan av tjejerna är i Spanien för tillfället. Jag och Karolina har iallafall trevligt och det är faktiskt smidigare att bara vara två än att vara en hel barnvagnsmaffia. Det är lite knökigt att gå fler än två barnvagnar i bredd och går man inte i bredd är det svårt att föra en normal konversation utan att skrika till varandra (och det känns lite onödigt att gå och hojta om bristningar och andra trevliga förlossningsrelaterade saker så att alla stackars vanliga flanörer behöver höra).
Så två är en rätt lagom liten grupp för promenad ändå.

På dagens promenad har jag och Karolina gått bort förbi Pampas marina och stannat och fikat på en 4H-gård där det finns kaniner, höns och andra smådjur. Det kan säkert vara roligt för Sixten och Nova när de blir större, om vi ska döma av förtjusningen hos de knoddar vi såg trakassera hönorna som strövar fritt på gården. Fjäderfäna verkade dock rätt vana och gled elegant undan de tafatta infångningsförsöken. Ett och ett halvt-åringar är ju ungefär lika smidiga som kassaskåp. Tur för hönorna det.

2 kommentarer:

  1. Äntligen!
    Jag tycker mej skönja några drag av barnets mor som hon såg ut som liten! I alla fall på kortet som togs den 12/5,där Nova sitter på A´s dator. Eller är det en synvilla?

    SvaraRadera