onsdag 27 maj 2009

Premiär x 2

Igår och inatt har det varit två signifikanta premiärer av vitt skilda slag.

För det första, Lillan sov själv i eget rum i natt! Vilket förmodligen var mer traumatiskt för oss än för henne. Det var inte planerat utan blev bara så eftersom Elin och Thea var och hälsade på igår kväll och det blir lite stökigt att lägga båda småtjejerna i samma rum. Alltså flyttade jag ut Novas säng till det lilla rummet och där somnade hon vid 20-tiden utan några som helst problem och sov fram till strax innan sju. Jag tror faktiskt att hon sover bättre i sitt eget rum så vi testar nog att låta henne sova där framöver. Det rummet är svalare, tystare och mörkare och vi stör inte varandra lika mycket. Men det känns allt lite konstigt. Som ett första steg i att hon flyttar hemifrån liksom.

En annan, minst lika ovanlig händelse, var gårdagens joggingpremiär. Efter två års träningsuppehåll, en graviditet och dessutom med astma, pollenallergi, 5 kilo extra på kroppen och barnvagn hade jag väl inte direkt eld i baken - däremot i bröstet - när jag tog 2009 års första löprunda.
#**#%&**##, vad det var kämpigt.
Men med nämnda förutsättningar hade jag i och för sig inte väntat mig något annat. Konstigt nog har jag inte speciellt mycket träningsvärk idag. Kroppen är antagligen fortfarande i chocktillstånd över att jag tvingade den att röra på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar